زندگی کردن زنده بودن است life is live

یک دنیا مطلب برای زندگی خوب

زندگی کردن زنده بودن است life is live

یک دنیا مطلب برای زندگی خوب

انتشار بررسی آثار و مضرات دکل‌های برق، مخابرات و گوشی‌ تلفن همرا

تاریخ انتشار: شنبه 22 دی ماه 1386

انتشار بررسی آثار و مضرات دکل‌های برق، مخابرات و گوشی‌ تلفن همراه برای سلامتی انسان توسط مرکز پژوهش‌های مجلس

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به درخواست یکی از نمایندگان مجلس آثار و مضرات دکل‌های برق و مخابرات برای سلامتی انسان و فاصله معقول آن‌ها از محل‌های مسکونی را بررسی کرد.

دفتر مطالعات زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس، در پاسخ به درخواست سید فضل‌الله موسوی ـ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ـ با استناد به نتیجه بررسی‌های محققان خاطرنشان کرد که افرادی که بیش از سایرین در معرض امواج الکترومغناطیسی هستند، معمولا در مراحل اولیه خواب فعالیت‌های مغزی بیش‌تری نسبت به سایرین داشته و احساس آشفتگی دارند.
هم‌چنین گزارش‌های علمی حاکی از آن است که تلفن‌های همراه یکی از منابع اصلی تولید امواج الکترومغناطیسی هستند و دانشمندان بر این عقیده‌اند که استفاده از این وسیله ارتباطی می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت انسان داشته باشد.
برخی گزارش‌های ارائه‌ شده از سوی موسسات تحقیقاتی نیز حکایت از آن دارند که امواج الکترومغناطیس اثر سویی بر سلامت انسان دارند و در همین ارتباط موسسات گوناگون استانداردهای متعددی برای تعیین سطح مضر بودن این امواج برای انسان ارائه کرده‌اند که از زمان به اجرا گذاشته شدن این گونه استانداردها، سطح مضر بودن این امواج کاهش یافته است.
این گزارش پیرامون آثار و مضرات "احتمالی" ناشی از زندگی در زیر دکل‌های برق تصریح کرد که حداکثر چگالی مغناطیسی در زیر یک خط انتقال برق 400 کیلوولت حدود 20 میکروتسلا است که این مقدار چگالی در فاصله 15 متری از خط یاد شده به 2 تا 4 میکروتسلا کاهش می‌یابد و با توجه به استانداردهای اعلام شده جهانی، در خارج از حریم خطوط برق هیچ گونه خطری موجودات زنده و از جمله انسان، حیوانات و گیاهان را تهدید نمی‌کند.
هم‌چنین در سمت و سوی فرستنده‌های آنتن‌ مایکروویو نیز در نظر گرفتن فاصله 50 متری از پای دکل، برای دوری از تابش اشعه ناخواسته ضرورت دارد.
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش خود با اشاره به بررسی‌های محققان پیرامون مضرات گوشی‌های همراه افزود: بسته به میزان تشعشع دستگاه تلفن همراه و فاصله آن از بدن انسان، اثرات سوء آن کاهش یا افزایش می‌یابد که کم شدن حافظه بلندمدت و کوتاه مدت، سردرد، افزایش فشارخون، بروز عوارض قلبی و نارسایی‌های کلیوی نمونه‌هایی از اثرات سوء گوشی‌های تلفن همراه بر بدن انسان به شمار می‌روند.

برچسب‌ها: مضرات تلفن همراه

منبع خبر: ایسنا (خبرگزاری دانشجویان ایران)
نوند خود را ملزم به رعایت حقوق منابع خبری خود می داند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد