زندگی کردن زنده بودن است life is live

یک دنیا مطلب برای زندگی خوب

زندگی کردن زنده بودن است life is live

یک دنیا مطلب برای زندگی خوب

دعواى زوج میلیاردر برای 75 هزار تومان

دعواى زوج میلیاردر برای 75 هزار تومان

جدال زوج میلیاردر بر سر پرداخت هزینه 75 هزار تومانى دادرسى، تشکیل یک پرونده در دادگاه خانواده تهران را به دنبال داشت.

به گزارش فارس، زن 30 ساله‌اى با مراجعه به دادگاه خانواده تهران خواستار محکومیت همسرش به پرداخت نفقه شد.

این زن وقتى در برابر قاضى پرونده ایستاد درباره خواسته‌اش گفت: 6 سال قبل، پس از پایان دوران تحصیل در دانشگاه به عقد یکى از خواستگارانم درآمدم. همسرم فرزند یک مرد ثروتمند و مردى فعال و پرتحرک بود. او به خاطر تخصص در زمینه کامپیوتر در یک شرکت کار مى‌کرد و درآمد بسیار خوبى هم داشت.

پس از تولد فرزندمان احساس مى‌کردم خوشبختى‌ام کامل تر شده و خوشحال و مغرور از زندگى‌ام، از توفان حوادث غافل بودم. تا این که پدر شوهر ثروتمندم در یک سانحه رانندگى جان سپرد و ارثیه هنگفتى به همسرم رسید. شوهر جوانم که وارث چند میلیارد تومان دارایى پدرش شده بود، بشدت رفتارش تغییر کرد.

او به هر آن چه داشت قانع نبود. احساس مى‌کرد لیاقت داشتن زندگى بهتر را دارد و از انتخاب من هم به عنوان همسرش و شریک زندگى دایمى خود ناراضى به نظر مى رسید. در حالى که من هم مانند او پولدار بوده و نیازى به ثروت او نداشتم. تا این که به خاطر غیبت‌هاى طولانى او به وى مشکوک شدم و سرانجام با شنود پنهانى مکالمات تلفنى اش به راز ازدواجش با زن دیگرى پى بردم.

این زن ادامه داد: وقتى از خیانت شوهرم باخبر شدم، انتظار داشتم از خطایش شرم زده شود. اما شوهرم با جسارت خاصى در برابرم ایستاد و من و پسر چهارساله ام را بلاتکلیف رها کرد و رفت. ماه‌ها از او هیچ خبرى نشد تا این که تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم در نتیجه به عنوان ترک انفاق و ندادن نفقه از او به دادگاه شکایت کردم.

قاضى پرونده پس از ثبت اظهارات زن دستور داد، کارشناس رسمى دادگسترى با در نظر گرفتن شرایط زندگى زن و فرزند خردسالش نفقه آن دو را تعیین کند. در حالى که نفقه ماهیانه زن و پسر چهار ساله‌اش 100 هزار تومان در نظر گرفته شده بود، زن به خاطر عدم پرداخت هزینه دادرسى به مبلغ 75 هزار تومان به دادگاه لایحه‌اى داد و در آن لایحه عنوان کرد که قادر به پرداخت هزینه دادرسى نیست و این پول را باید همسرش پرداخت کند.

وى گفت: شوهرم داراى شغل پردرآمدى است. او ارثیه 300 میلیارد ریالى‌اش را نیز به صورت سپرده در بانک‌هاى مختلف قرار داده است.

خانه مسکونى‌اش هم حدود 500 میلیون تومان ارزش دارد. اما من در خانه پدرى که به من به ارث رسیده‌است به همراه پسرخردسالم زندگى سختى دارم و نمى‌توانم هزینه دادرسى را بپردازم.

مرد پس از احضار به دادگاه و شنیدن اظهارات همسرش بشدت برآشفت و با عصبانیت گفت: او دروغ مى‌گوید. همسرم میلیون‌ها تومان پول نقد در چند بانک دارد و مقدار زیادى هم به صورت وام به مادر و برادرش پرداخته و هر ماه نیز درصدى به عنوان بهره از آنها دریافت مى‌کند. حال آنکه همسرم عامل ایجاد اختلاف‌هایمان بود. پس از آنکه سند سه دانگ خانه را به نامش منتقل کردم بشدت تغییر رفتار داد. بى‌توجهى‌هاى دایمى‌اش مرا از تلاش و تکاپو انداخت. وقتى دیدم که با وجود ثروتمان احساس خوشبختى نمى‌کنم، تصمیم گرفتم تا مشکلات روحى و کمبودهاى عاطفى‌ام را با ازدواج دیگرى جبران کنم. همسرم نیز براى انتقام همه اثاثیه با ارزش زندگى و جواهراتش را به خانه مادرش منتقل کرد. او با داشتن تحصیلات دانشگاهى حاضر نیست کار کند. قصد او فقط اخاذى از من است و فقط مى‌توانم طبق دستور دادگاه هر ماه نفقه‌اش را بپردازم. اما هزینه دادرسى را قبول ندارم و آن را باید همسرم بپردازد.

قاضى دادگاه پس از تنظیم صورتجلسه دادگاه و شنیدن اظهارات زوج میلیاردر به خاطر آنکه پرداخت نفقه زن به عهده شوهرش بوده و در پى خوددارى مرد از انجام وظیفه اش، زن ناچار به ارائه دادخواست شده‌است، مرد را محکوم به پرداخت هزینه دادرسى و زن را معاف از تأمین این هزینه کرد. با اعتراض شوهر به رأى دادگاه، پرونده براى رسیدگى مجدد به شعبه (42) دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد.

هیئت قضایى دادگاه نیز پس از بررسى نهایى ضمن محکومیت شوهر به پرداخت نفقه، وى را محکوم به پرداخت هزینه دادرسى نیز کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد