زندگی کردن زنده بودن است life is live

یک دنیا مطلب برای زندگی خوب

زندگی کردن زنده بودن است life is live

یک دنیا مطلب برای زندگی خوب

کسب در آمد از اینترنت

چرا امگا گلوبال مفید است ؟

آیا دلیل مفید بودن آمگا گلوبال این است که همه‌ی مشتریان آن سود می‌کنند ؟
خیر، البته مشتریان آمگا گلوبال چنان‌چه فعال باشند؛ پس از مدتی، سود قابل توجهی می‌کنند؛ مثلا با 3 خط تعادل تا سقف 1080 دلار در روز، اما همیشه و در همه‌ی مشاغل، عده‌ای هم وجود دارند که به دلایل مختلفی مثل جدی نگرفتن کار، آموزش اشتباه و ... به آن سود مطلوب نمی‌رسند. و اصولا سود خوب دلیل کافی برای مفید بودن کار نیست .

آیا دلیل مفید بودن آمگا گلوبال این است که ریسک آن پایین است ؟
هرچند با توجه به کم هزینه بودن این نوع تجارت(مثلا به دفتر و شرکت و سرمایه‌ی شروع بالایی نیاز ندارد) و امکان‌پذیر بودن آموزش‌های آن برای هر کس، ریسک‌ش فوق العاده پایین است؛ اما جواب این سوال نیز منفی است چون ممکن است شغل کاذبی با وجود ریسک پایین، مضر باشد. آیا اگر ریسک تکدی‌گری پایین باشد؛ آن کار برای جامعه مفید محسوب می‌شود؟ واضح است که خیر .

آیا دلیل مفید بودن آمگا گلوبال این است که این کار با بازاریابی‌های سنتی تفاوت دارد و بیش‌تر افراد به انگیزه‌ی کسب درآمد، جذب این سیستم می‌شوند ؟
خیر، البته این کار با بازاریابی‌های سنتی، خیلی فرق دارد. و ممکن است که افراد به انگیزه‌ی کسب درآمد، جذب این سیستم شوند همان‌طور که خیلی‌های دیگر به انگیزه‌ی کسب درآمد؛ جذب هر نوع صنف دیگری هم می‌شوند. و اصولا انگیزه‌ی کسب درآمد، مفید است البته برخی افراد، شاید تمایل چندانی به خرید خود دستبند و ... نداشته باشند و عمده‌ی اهداف‌شان، همان کسب درآمد باشد. همان‌گونه که نیت و انگیزه‌ی اصلی مردم، در سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه‌ی بانک‌ها، ثواب و فیض مذکور در آیه‌ی «من ذا الذی یقرض الله قرضا حسنا» و اجر معنوی نیست و البته تبلیغات خود بانک‌ها نیز تاکیدی بر اجر معنوی ندارند بلکه هدف بیش‌تر مردم، و همین‌طور فشار تبلیغاتی بانک‌ها، بر برنده شدن مرسدس بنز الگانس، خودروهای پژو و سکه‌های بهارآزادی و میلیاردها ریال جوایز نقدی و غیر نقدی است و آیا نیت خیلی‌ها از خرید کارت ارمغان بهزیستی (لاتاری سابق) کمک به دیگران است؟ و یا موضوع جوایز و قرعه‌کشی برخی از شرکت‌های تجاری و خیلی سوالات دیگر! اما این روش‌ها، انگیزه‌ی مردم را به سرمایه‌گذاری و یا خرید محصولات، افزایش می‌دهد و اشکالی ندارند و درحقیقت برای جامعه مفیدند. به هر حال علت اصلی مفید بودن آمگا گلوبال، این هم نیست .

آیا علت مفید بودن آمگا گلوبال این است که می‌تواند باعث ورود ارز به کشور هم بشود ؟
گرچه یکی از نتایج رواج کار با این شرکت (مخصوصا انتقال شاخه‌هایی به خارج از کشور) ورود ارز به کشور یا دست‌کم، وارد شدن محصولی است که برای سلامتی مهم است؛ اما علت مفید بودن آمگا گلوبال، فقط این قضیه هم نیست. زیرا با صادرات مواد مخدر به خارج از کشور نیز امکان دارد که ارز وارد شود .

آیا علت مفید بودن آمگا گلوبال این است که این شرکت به تعهداتش عمل می‌کند ؟
خیر، البته «این شرکت، با کمال میل به تعهداتش عمل خواهد کرد» و این یک حسن و مزیت بزرگ، نسبت به بعضی و فقط برخی از شرکت‌های خودمان است که دیده شده به ساده‌ترین تعهدات‌شان هم عمل نمی‌کنند. اما این هم نمی‌تواند به تنهایی دلیل مفید بودن آمگا گلوبال باشد .

آیا علت مفید بودن آمگا گلوبال این است که عضو سازمان سلامت جهانی است و ایران هم عضو این سازمان است می باشد ؟
خیر، البته آمگاگلوبال و هیچ شرکتی در جهان عضو سازمان سلامت جهانی نیستند و تنها کشورها عضو این سازمان می‌باشند. اما از آن‌جا که شرکت آمگا چند ملیتی‌ست و تمام آن ملیت‌ها عضو سازمانند و چون روش تجاری کمپانی شقی از تجارت الکترونیک است لذا تحت حمایت سازمان سلامت جهانی است. اما این هم به تنهایی ملاک نیست .

آیا علت مفید بودن آمگا گلوبال این است که کمپانی‌های بزرگی مثل مرکز فناوری اطلاعات بنگلور هندوستان ، آن را تایید کرده‌اند ؟ ...
خیر، البته این یک امتیاز مثبت است که کمپانی بزرگی مانند مرکز فناوری اطلاعات بنگلور هندوستان ، شرکت آمگا گلوبال را تایید نمایند اما آن تاییدها نیز دلیل کافی برای مفید بودن آمگا گلوبال نمی‌باشد .

آیا علت مفید بودن آمگا گلوبال این است که امضای دیجیتالی Verisign زیر تمام صفحات مالی و حسابرسی سایت شرکت دیده می‌شود ؟
خیر، البته امضای دیجیتالی
Verisign، یک اطمینان خاطر بزرگ برای نقل و انتقالات مالی محسوب می‌شود؛ اما دلیل مفید بودن این شرکت فراتر از این اطمینان خاطر است .

آیا علت مفید بودن آمگا گلوبال این است که بنیانگذارانش افرادی همانند : اریک بنکس یکی از موفق ترین مدیرعاملان و سرمایه داران دنیا ، یا آرون کٍمٍر پایه گذار علم مهندسی شکست و یا ... است؟
خیر، هرچند که این هم امتیاز خیلی بزرگی محسوب می‌شود؛ اما به واقع مفید بودن یک شرکت به عوامل دیگری بستگی دارد .

پس دلیل مفید بودن آمگا گلوبال چیست ؟

در آمگا گلوبال دلایل مختلفی مفید بودن این نوع تجارت، چه از بعد فردی و چه از بعد اجتماعی را ثابت می‌کند :

1- آموزش تجارت شبکه‌ای (Network Marketing) به افراد، و ترویج فرهنگ آن در جامعه و استفاده از آن برای صدور سایر محصولات مانند صنایع دستی، قالی و دیگر محصولات داخلی به خارج (کمک به صادرات غیر نفتی) همچنین حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد خطوط تولید در کشور خودمان پس از ترویج و جا افتادن فرهنگ نت‌ورک‌مارکتینگ در کشور خودمان .
2- اشتغال‌زایی با مبالغ سرمایه‌گذاری کم درجامعه و پایین آمدن آمار بی‌کاران مملکت: این پارادایم که برای موفقیت تجاری یا باید سرمایه‌دار بود یا دزد و کلاه‌بردار از میان می‌رود. در عوض این فرهنگ رواج پیدا می‌یابد که برای موفقیت تجاری باید تلاش نمود سپس از دیگران حمایت و اطلاعات خود و دیگران را به روز نمود .
3- در کنار گسترش نت‌ورک‌مارکتینگ محصولات و خدماتی ارائه می‌شوند که پروسه‌ی تولید آن محصولات و یا عرضه‌ی آن خدمات نیز اشتغال‌زایی می‌کنند مخصوصاً اگر کمپانی‌های نت‌ورک وطنی و در عین حال اصولی در کشور خودمان هم تاسیس شوند و این مستلزم این است که ابتدا فرهنگ نت‌ورک در مملکت خودمان جا بیفتد .
4- کمک به بهره‌وری مملکت از طریق قرار گرفتن افراد در تخصص خودشان: چون اغلب افراد، با حل شدن مسائل مالی که تاکنون داشتند؛ راحت‌تر می‌توانند در تخصص مورد علاقه‌شان به فعالیت بپردازند و تمرکز کنند و زمینه‌ای ایجاد می‌شود تا در جای‌گاه اصلی خودشان قرار بگیرند و این برای جامعه‌ی ما، به مراتب مفیدتر از وضعیت کنونی‌‌ست.
5- خرید و ورود یک محصول درمانی با ارزش، که هم مستهلک نمی‌شود و به درد همه می خورد .
6- ایجاد یک محیط فرهنگی و آموزشی: چون کار تجارت شبکه‌ای برپایه‌ی آموزش دیدن و آموزش دادن است پس جلسات آموزشی و جدی‌ای برگزار می‌شود و بستر آشنایی با دوستان جدیدی ساخته که افراد تحصیل‌کرده را نیز شامل می‌شود از نظر فرهنگی و آموزشی تاثیر مثبتی روی جامعه دارد .
7- خروج شاخه‌ها از ایران و بازگشت سرمایه‌ها: می‌دانیم برای خرید محصولات مقداری سرمایه از مملکت خارج می‌شود البته در مقابلش محصول دریافت می‌کنیم اما بدون درنظر گرفتن آن نیز می‌توان امیدوار بود که با خروج هر شاخه از ایران، سرمایه‌ها به شکل پورسانت و حتی بیش‌تر وارد مملکت می‌شود (مثل کشور فیلیپین)
8- ایجاد خودباوری در دوستان و فعال شدن هرچه بیش‌تر ایشان و غلبه بر تنبلی احتمالی: چون در این سیستم هر کسی که فعال‌تر باشد(بدون دخالت شانس، قرعه و پارتی‌بازی) سود بیش‌تری هم می‌برد و این موضوع برایش قابل لمس می‌شود که با کمی تلاش، به آن چیزی می‌رسد که مستحقش است. برخلاف گذشته که تمام وقت و انرژی خود را برای به دست آوردن ساده‌ترین مایحتاج‌ها مصرف می‌کرد و از ابعاد دیگر زندگی(مادی و معنوی) محروم می‌ماند و چون پیش‌رفتی در کارش حاصل نمی‌شد؛ لذا مایوس می‌شد. اما اکنون کار می‌کند و سود خوبش را می‌برد و به خود باوری می‌رسد و تبدیل به انسانی امیدوار و فعال می‌شود .
9- بالا رفتن سطح توانایی‌های فردی: معمولا افراد پس از یک‌سال فعالیت در نت‌ورک، به انسان‌های فعال، باحوصله، صبور، موفقیت‌طلب در عین حال مدیر تبدیل می‌شوند. این اشخاص در هرکار دیگری هم که برود موفق خواهد شد.
10- اشاعه‌ی فرهنگ تجارت الکترونیک (
E-Commerce): تجارت الکترونیک همان خرید و فروش، بازاریابی و خدمات‌رسانی محصولات و سرویس‌ها از طریق شبکه‌های کامپیوتری (معمولاً اینترنت) است. که البته نت‌ورک‌مارکتینگ شاخه‌ای از تجارت الکترونیک است که با گسترش این تجارت می‌توان از مزایای تجارت الکترونیک در جامعه مثل سرعت در جریان خرید و فروش و ایجاد اشتغال حتی در نقاط دورافتاده (درصورت دست‌رسی به اینترنت) بهره‌مند شد .
11- ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه: دوستان پس از ورود به این سیستم، چهار جلد از بهترین کتاب‌های جهان (چه کسی پنیر مرا برداشته است، حکایت دولت و فرزانگی، قورباغه را قورت بده و
جادوی کار پاره وقت ) را مطالعه می‌کنند؛ سپس به خواندن کتاب‌ها و مقالات تکمیلی تشویق می‌شوند که خود این امر باعث گسترش فرهنگ مطالعه می‌شود. ضمن این‌که قبلاً در کتاب‌فروشی‌ها، کتاب‌های خرافی مثل طالع‌بینی‌ها و انواع فال‌ها در صد بالایی از مشتریان عادی را به خود اختصاص داده بودند اما امروزه با گسترش نت‌ورک‌مارکتینگ در کشور، کتاب‌های مفید جهان مثل همان 4 کتاب مذکور و کتاب‌های مدیر یک دقیقه‌ای، معلم یک دقیقه‌ای و ... جای‌گزین کتاب‌های کم‌اهمیت شده‌اند. از آنجایی تیراژ کتاب‌های مفید هر مملکتی بر فرهنگ آن مملکت تاثیرگذار است؛ پس می‌توان ادعا نمود که نت‌ورک‌مارکتینگ به نوعی در بالارفتن سطح فرهنگ مردم جامعه سهیم است .

12- ترویج فرهنگ مثبت‌اندیشی و راه‌حل‌گرایی با توجه به این‌که آموزش‌های آمگا گلوبال برمبنای مثبت‌اندیشی‌ست .
13- اشاعه‌ی فرهنگ کار تیمی که از عوامل موثر در پیش‌رفت هر جامعه‌ای محسوب می‌شود .
14- تغییر معیارهای تجاری با گسترش نت‌ورک‌مارکتینگ: یعنی پس از جا افتادن کامل نت‌ورک در جهان، کمپانی‌ها علاوه بر رقابت سر قیمت‌ها و استانداردهای کیفیت کالا، باید به فکر سود مشتری از پلن نیز باشند و به عبارت بهتر منفعت مشتری از سود کمپانی نیز از عوامل مستقیم در موفقیت کمپانی‌های تجاری محسوب می‌شود .
15- حذف واسطه‌های تجاری و هزینه‌های تبلیغاتی و نزول قیمت‌ها با سرشکن شدن آن هزینه‌ها به جیب مشتریان .
16- نهایتاً با گسترش کامل نت‌ورک و ده‌کده‌ی جهانی، اقتصاد کشورها بیش‌تر به هم گره می‌خورد و برای سران کشورها اندیشیدن به چپاول و ضربه‌های اقتصادی به دیگر کشورها دشوارتر می‌شود و در عین حال راه‌های تعامل و همکاری‌های اقتصادی با کشورها بازتر خواهد شد .

به عقیده‌ی شما، یک کار با این سرمایه‌گذاری و ریسک اندک، تا چه اندازه‌ای باید مفید باشد که آمگا گلوبال نیست؛ اگر بخواهیم انصاف بیش‌تری به خرج دهیم باید جسورانه اعلام کنیم که آمگا گلوبال یک پدیده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد